Op naar Akureyri 🏔

30 juli 2020 - Akureyri, IJsland

Hallo lieve mensen,

Vandaag begon goed, ik had mij vergist in de tijd en iedereen uit bed getrommeld bleek het 6:00 uur ipv 8:00 uur (nederlandse tijd) zij allemaal weer terug in bed. Ik op de bank met een theetje en YouTube 🙈.

Om 8 uur zijn we gaan ontbijten en inpakken. Fijne tekst achtergelaten in het gastenboek en toen de weg op. Het was een lange rit van vijf en half uur over begaanbare en slechter begaanbare wegen. Met en zonder overstekende schapen 🐏 ( de dame van het auto verhuurbedrijf zei het al let op de schapen, die steken zomaar over. Schapen zijn zo dom 😃). Maar vooral veel prachtige ver gezichten, wijds zicht, vulkanen, lava, groene bergen, zwarte bergen. bergen met sneeuw en ijs. We zagen meren en de oceaan 🌊. Zo veel land en zo dun bevolkt. Opvallend veel kerkjes op zo weinig huisjes.

489DCD01-5141-4A0D-B621-560A73767370

EC3E108E-C750-4362-B60F-36D5B743DEAA

D78CD99E-5B52-4232-84AC-F2D7028DA7B7

Zo’n prachtige lege weg hoog door de bergen is natuurlijk heel geschikt voor wat foto’s.

We maakten een eerste stop bij Krauma een Spa met de hot spring Deildartunguhver, die is zo krachtig dat de temperatuur 100 graden is. De baden zijn natuurlijk niet zo warm, maar de hot spring zorgt voor de verwarming. Wij gingen niet zwemmen wel lunchen. Heerlijk gegeten op deze plek. Vrijwel de enige optie op deze doorreis. Dit is de Green Lion (vegatarische schotel met oa zoete aardappel 👌🏻✨)

2906C0F2-D831-49CC-BB16-AE2F1F58C3A0

Vanuit hier anderhalf uur door naar een bijzondere tussenstop de Kolugljúfur waterval 💦💧. Zo onder de indruk weer van de kracht van het water en de kleuren zijn zo prachtig, We hebben weer flink geklommen en geklauterd maar het was het zeker waard.

9CC41196-113C-4ED1-8A4D-3512A50C963C

Van hieruit de laatste ruim 2 uur naar Akureyri gereden, het landschap in al die wisselingen blijft verbazen. We reden op de ringweg, een tweebaans weg dwars door het berglandschap. En dan opeens doemt het fjord op en daar is Akureyri. De tweede stad van IJsland 🇮🇸 (zo groot als Nieuwerkerk aan den IJssel).

Eerst even boodschappen gedaan bij Bonus. De populaire want redelijk goedkope supermarkt hier in IJsland. Zit maar op een beperkt aantal plekken maar nu weer even bij ons in de buurt. Topper!

Ons villa kakelbont ligt aan het fjord. Het is werkelijk adembenemend die bergen, de zee, de rotsen, Het is vandaag prachtig weer dus we genieten van dit mooie uitzicht.

3F5F0633-017D-40D0-ACFD-A02665B6D221B83E4433-96FE-438A-AD09-EB7E4D44E896

1C2A2AA7-8A79-451D-9796-210670601F3A

Nu neergeploft op onze immens grote chillbank, we gaan voor de yahtzee vanavond en Netflix en morgen gaan we weer verder hier op avontuur.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frank kalkhoven:
    31 juli 2020
    Hahaha, jij wilde er alles uit halen die dag vanaf 06.00 uur , maar wat een mooie route weer in dat landschap 👍, en weer een hoop natuur schoonheden gezien, en weer een mooie slaapplaats gevonden zeg aan het meer 🏞 schitterend, nou hoop dat je vanmorgen de rest hebben laten slapen 😅🥰👍