In de hot spring en waar de vloer lava is 🌋

31 juli 2020 - Akureyri, IJsland

Dames en heren,

In Nederland is het vandaag boven de 30 graden, hier 9 en regen 💦💧 en als het dan regent dan regent het ook flink. Dus op naar Myvatn een hot spring, wat beter te doen op een dag als vandaag. We vertrokken om 10:00 uur de weg er naartoe was weer adembenemend maar in zekere zin nu ook nog veel uitzonderlijker, door de regen en de wolken heen scheen het licht prachtig. Alsof er schijnwerpers op de vulkanen 🌋 stonden. We reden door een megatunnel waardoor het opeens 28 graden in de auto was. Dit is echt een vulkanisch eiland de grond is loei heet 🔥.

We zijn gaan lunchen bij Gamli Bæran, waar we nog konden schuilen voor de regen, koffie en heerlijke lunch. Waaronder de krokante parmezaan frietjes met aioli 👌🏻✨.

De rit naar Myvatn was al zo bijzonder, je ziet de stoom uit de grond komen in een landschap van vulkanen het is werkelijk ongelofelijk om te zien.

Myvatn is een geothermische bron, wat een prachtig warm natuurlijk bad oplevert in die mooie blauwe kleur. Al was het echt koud buiten. Het bad was warm en het uitzicht prachtig. Juist door de kou had het iets Heel bijzonders. In de stoom kijk je uit op de vulkanen. Het water is mineraal houdend, dik wit water, lijkt wel te schuimen. Het water zorgt ervoor dat je huid heel zacht wordt, en blos op je wangen. Het verwarmd je letterlijk. We hebben ruim 2 uur genoten. Het was echt een belevenis. En de regen hield gelukkig snel op ❤️. Een topper. Na het zwemmen in het café Geysir brood gegeten met gerookte zalmforel. Dat brood wordt gebakken in een pan in de grond, de grond is 100 graden en zo wordt het brood gebakken. Een roggebrood maar net wat zoeter. In de Netflix serie Down to Earth lieten ze zien hoe dit gebakken wordt. Aanrader!

9592E255-84E9-499E-9FB2-D8D4F06E52A2573A1465-BC71-4959-AF98-FE2E7DBA3F4B

Als je de weg vervolgt kom je 5 minuten later bij Namafjall Hverir, geothermisch gebied waarvan de IJslanders zelf zeggen, dat het op Mars lijkt. Compleet uniek landschap in kleur, lichte aardse kleuren, met stoom uit de grond en opborrelende grijze modderpoelen. Je weet werkelijk niet wat je ziet.

99901783-58E7-4E24-9285-FF92F6CEBD4D8CD6FF3E-5531-44CB-AEC8-B44D78DCC917

We reden door naar Dimmubogir het is een gestold lava veld. In seizoen 3 van Game of Trones is hier met -11 graden gefilmd. Wat een ongelofelijk gaaf landschap is dit. De manier waarop de rotsformatie is gevormd, de vegetatie en je loopt op vulkanisch zand.

93F54F29-AA0B-45C2-A6FC-28ED5516E60F5C44F52D-1A5A-4DAA-AFB9-B994CEA9308C

Wat een fantastische dag, hij begon koud met harde regen maar het werd droog, de temperatuur liep op, we zagen de zon hier en daar en alles onder zo’n sluier van bewolking maakt deze plek, maar überhaupt IJsland, nog magischer ✨.

Morgen weer een heel nieuw avontuur 👋🏻 Heel erg leuk dat er zo met ons wordt meegereisd. We genieten van de reacties.

EB732EE8-E322-4F16-98E7-E1B01BF5DEED

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rob van Doorn:
    1 augustus 2020
    Prachtig avontuur met schitterende foto’s.Heel apart met die warmtebronnen.Wij kijken uit naar het volgende avontuur.
  2. Diana:
    1 augustus 2020
    Prachtig om te zien Suus!
  3. Frank kalkhoven:
    1 augustus 2020
    Wat een mooie foto's weer en een mooi verhaal, zo beleef ik het ook een beetje, wat lekker om daar in dat water te zwemmen, super, en het weer ach met zulke avonturen is dat niets toch, nou ben zeer benieuwd wat de volgende dag weer breng ? Nou de ballen en tot de volgende keer 👍🏞🍷🍛🍜
  4. Marjelle:
    1 augustus 2020
    (Bina) Klaar om zo'n bron in je eigen tuin te overwegen om 's avonds lekker in te liggen? Hoe zalig zou dat zijn?!
  5. Suzanne:
    1 augustus 2020
    Oooooo dat zou heerlijk zijn 👌🏻✨💦❤️