Kletsnat achter de waterval 💦💧Ans te paard 🐴 en andere avonturen

8 augustus 2020 - Selfoss, IJsland

Lieverds,

Vanuit Vik zijn we doorgereisd naar Selfoss en natuurlijk heb ik voor onderweg een heerlijke koffie meegenomen van de Skool Beans 🚌.

63D5FD3E-614E-427B-9F16-91751A1264F6

64B6A1F1-8340-4A4D-B773-79ECC9157C39

Onderweg hebben we als eerste een stop gemaakt bij de Skógafoss waterval 💧💦 die is heel beroemd omdat je er achterlangs kan lopen. Met als bijvangst dat je natuurlijk kletsnat wordt 😃. Het verhaal gaat dat Þrasi Þórólfsson, een van de kolonisten van IJsland, een kist met goud achter de waterval verborgen heeft. Die hebben we helaas niet gevonden wel een prachtig zicht op het water dat over zich over de kliffen heen stort. We zagen mensen volledig ingepakt in zware regen uitrusting. Dat was natuurlijk ook weer overdreven.

0FC36915-26D0-481D-AEC2-B3C4EF202246

50EC7E8D-5FE1-49EC-ADCA-B9DF962CB312

Vervolgens door naar Selfoss voor de lunch bij Vor hebben ze niet alleen salades, broodjes, burrito’s en smoothies maar ook Acaibowls 👌🏻✨. Morgen gaan we vast en zeker weer 😊.

E81D3019-5173-4E67-8E51-588785CAA1E1

In Selfoss is het graf van schaaklegende Bobby Fischer. Selfoss is een klein plaatsje. In een achteraf straatje bij een klein wit kerkje is zijn graf te vinden. Hij heeft de laatste 3 jaar van zijn leven op IJsland gewoond omdat IJsland hem als enige politiek asiel wilde verlenen. In de koude oorlog speelde Fisher hier op IJsland zijn legendarische match om het wereldkampioenschap tegen Boris Spassky, die Fisher won.

84CE0F11-42C5-4CE0-A8DA-B621AF6912BA

5DB84CAE-A2E2-4AAA-AAEB-12B6B4097FDE

Net buiten Selfoss is Ans gaan paardrijden op een IJslands paard 🐴. Wat zijn ze prachtig die paarden. Ans heeft een buiten rit gemaakt van twee uur door dit gebied. Ans reed samen met een Finse dame 🇫🇮 die sinds anderhalf jaar in IJsland woont. Zij mochten samen met een gids omdat zij beiden veel ervaring hebben en harder konden rijden. Zo zijn ze door ook een rivier gereden waarbij het water tot de buik van het paar kwam, kortom een hele belevenis.

84361D36-6563-4141-8879-C093FB2835CB

F45324D5-860E-4DE5-8345-2B4EA9686F32

in de tussentijd zijn Mark Loek en ik een wandeling gaan maken naar de Reykjadalur vallei die is bijzonder door de thermische beek waar je in warm water 💦 kan zwemmen. Nou zover zijn wij niet gekomen. Het was een fikse wandeling. Behoorlijk steile klim over heuvels heen met uiteindelijk de stoom in zicht van het warme water, helaas we moesten terug. Super jammer want ik had natuurlijk mijn zwemkleding 🩱 al onder mijn kleding aan en zag het als een ware beloning voor de stevige klimtocht. We moesten de tocht ook nog terug maken en Ans op tijd ophalen van haar paardrij avontuur. Jammer wel een prachtige verkwikkende wandeling en altijd goed voor de stappen teller ☺️.

569972C1-F345-4C41-977E-6C67DF7FE027

Nu zitten we riant in ons nieuwe huisje, heel fijn en weer van alle gemakken voorzien. De eigenaresse heeft ons alles laten zien, heeft het huis gevuld met eten en lekkers en Loek in het bijzonder is erg tevreden over de warme chocolademelk met marshmallows nu al een topper.

We gaan zo heerlijk slapen en morgen wacht ons weer een spannend avontuur.

1. Marian:
    Prachtige foto’s,ik geniet 😉 metvolle teugen! 😘
  2. Rob van Doorn:
    9 augustus 2020
    Fijn dat Anne ook weer eens lekker kon paardrijden.🐎
  3. Frank kalkhoven:
    9 augustus 2020
    Weer een prachtige reportage van de belevenissen, en omgeving, en wat uniek lopen achter een waterval 👍en zeker leuk dat Anna even haar hobby kon uitoefenen in dat unieke landschap, en zo te horen zijn het hele lieve mensen allemaal, maak er weergeven mooie dag van 😉🥰