Reykjavik blijkt een topper in de zonneschijn 👌🏻✨❤️🇮🇸

12 augustus 2020 - Reykjavík, IJsland

Lieverds,

Onze laatste vakantiedag is goed begonnen met een stralend zonnetje. De aanblik van Reykjavik als stad aan het water was direct anders, zoveel stralender.

Ik mocht mee op de walvis 🐋 boot omdat we in Akureyri geen walvissen gespot hebben. Om 9:00 uur vertrok de boot, dit maal geen kleine snelle speedboot maar een klassieke walvisboot. Wat heerlijk was het, praktisch windstil in de zon ☀️ 3 uur lang turen over het water. Het was zulk helder weer het was echt prachtig. Al vrij snel zagen we een Mink Whale. Ik zag m direct, wow. Zo’n schokje ervaar je als je opeens zo’n lijf ziet met zo’n vin boven het water. Het zijn kleine vin vissen. Het lijf van een walvis 🐋 maar zo groot als een dolfijn. We hebben er 6 kunnen spotten. Heel veel papegaaiduikers gezien, ik vind ze zo leuk ❤️.

Onze gids schreef over onze boot tocht vanochtend:

Report from Elding: We couldn't start the day in a better way, with astonishing weather and better sea conditions. The bay seemed to be steaming with life too as we saw hundreds of gannets plunge diving, and great bird diveristy. Cetaceans were amazing as well as we have been surrounded by many busy minke whales feeding, a total of 5-6 during the tour.

-Rodrigo A. Martinez Catalan

Birds seen during the tour: atlantic puffin, black guillemot, common guillemot, northern fulmar, black-backed gull, manx shearwater.

41F8867F-839C-4EC9-B594-0638765C6575

5D7E37F0-31CB-4DCA-B131-A73C19693B3A

86088756-8DCE-48D3-9D13-3FB9F7794693

Mark, Anne en Loek hebben zich in de ochtend ook heel goed vermaakt. Ze zijn gestart bij het Perlan museum voor een 360 graden uitzicht over de stad. Daar hadden ze geen betere dag voor kunnen treffen. Wat heel bijzonder is dat je, koffie kunt drinken op een draaiend plateau waar je, langzaam, 360 graden draait.

D9ED727E-6BCE-4545-AE33-ED50C286F0F8

2C695DA6-EF7B-4EDD-BA66-1510426D594617AD4701-E06E-4508-95E0-F1A08FE3CCE8

Vervolgens zijn zij door de stad gewandeld nu in stralend weer.

D55591A2-A184-4B18-B73B-D6C8A85E09DC

En hebben mij opgehaald van de Walvis 🐋 boot. Ans en ik zijn toen gaan lunchen bij Mama Reykjavik. Een bijzondere plek op de hoek van dè twee straten, waaronder Skólavörðustígur, die de hot spot vormen van Reykjavik. Het is een vegan cafe, met lokaal geproduceerde producten. Ze maken alles zelf 👌🏻✨.

CF8AA00F-2094-49AB-B7B1-FC5BE0C96A6C

Van hieruit loop je over de regenboog weg het centrum in.

A5D9CF53-F6A5-49FE-892B-7EB389308DC9

Stel je bij het centrum niet te veel voor maar ten opzichte van gisteren bleek de stad te bruisen, terrasjes vol, de zon deed de straten stralen. De panden zien er leuk uit vol kleuren veel streetart op de straten, muren en winkels.

E636D19C-61F3-465C-AA09-93360D3349EF

2ABFC182-C996-424F-9BBD-B4FB8B8C6203

We hebben een paar leuke souveniers kunnen kopen buiten de geijkte die je in veel winkels ziet. Echt leuke verassingen.

En bij Geysir kocht ik deze trui...ooooo zo blij mee 😊.

2C30F7AE-A44E-4BA9-BF77-048706292267

We spraken met de jongens af in een leuke boekwinkel met buitenterras.

E770D4B8-E244-4140-B63F-0B01762A446C

Waar zij ons vertelde over Flying over Iceland. Een virtuele achtbaan waar alsof je vanuit een stuntvliegtuig over IJsland kijkt. Je gaat over gletsjers, vulkanen, betgtoppen, Reykjavik. Loek vond het geweldig, Mark hield zijn ogen dicht als het te hard ging 😃. Met name bij de duikvluchten.

Ans en ik hebben voor ons 3 eten gehaald bij Mr. Joy een Vegan afhaal restaurant met heerlijke maaltijden, wat een leuke mensen en heerlijk eten. Loek wilde graag nog een pizza 🍕 van Pure Deli, hier beneden ons appartement.

05D8C8BD-F905-4CE0-A0D3-540CF0DD20EE

Deze dag is een knaller van een afsluiter van de vakantie. IJsland heeft ons verrast, we hebben genoten, we zijn op mooie plekken verbleven, in fijne huisjes en hebben heel wat belevenissen meegemaakt. Een vakantie om nooit te vergeten. Wat een topper.

Morgenochtend om 5 uur vertrekken wij maar het vliegveld ✈️. We verwachten om 13:00 uur Nederlandse tijd aan te komen.

We gaan er vroeg in vanavond.

Ik heb weer enorm genoten van het schrijven van dit blog, bedankt voor alle lieve reacties en het meelezen.

Alle liefs van ons 😘

1. Anneke:
    12 augustus 2020
    Suzanne heel leuk dat je ons op deze manier veel hebt laten zien van jullie vakantie. t Was echt gezellig! Morgen goede reis!
  2. Diana:
    12 augustus 2020
    Dank jullie wel dat ik mee mocht genieten, goede reis terug en hou je bikini maar bovenin🌞🌞🌞😘
  3. Merel:
    12 augustus 2020
    He zo jammer dat t al weer voorbij is! Keek iedere dag uit naar jullie verslag💌. Dank voor alle mooie verhalen en fotos! Goede terugreis gewenst😘
  4. Frank kalkhoven:
    12 augustus 2020
    Lieve Suzanne, wat was het weer heerlijk om met jouw en je gezin mee te reizen naar een mooi en toch wel bijzonder eiland, veel gezien bij de prachtige foto's en mooie verhalen die je heb geschreven, ik wens jullie een goede vlucht straks en het zal wel een temp. Schok worden haha 👄👋✈
  5. Jolanda:
    Hoi Suus.
    Wat schrijf je super leuk! Heb enorm genoten van je verhalen en prachtige foto's. Goede reis naar huis en selkom terug in Nederland.
    Ps. Laat die leuke trui maar even in de kast en pak om gezellige zomerjurkje ;-)
  6. Anja van der Pluijm:
    Ik heb genoten!!!
    Goede vlucht morgen!!!
  7. Anneke:
    13 augustus 2020
    Wat leuk dat Flying over Iceland!
  8. Marian:
    We hebben genoten!
  9. Gerdien:
    13 augustus 2020
    Superleuk weer om jullie zo te volgen!
  10. Aynur:
    14 augustus 2020
    Super leuk geschreven en fijn dat we zo mee konden genieten van jullie bijzondere vakantie! Fijne reis terug! X
  11. Monica:
    19 augustus 2020
    Hai susy
    SUPER al jullie mooie reisverhalen en dat het allemaal mogelijk was
    Ik heb mee genoten

Veel liefs 😘😘