ZION ❤️🌵✌🏻

9 augustus 2019 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Zion is het nationale park met enorme canyons van zandgesteente die zo mooi kleuren door de verschillende mineralen in bijzonder het ijzer. Het gebied werd bewoond door native americans die leefden langs de Virgin rivier. Die rivier lijkt klein en niet indrukwekkend maar dat water heeft het gesteente uitgesleten tot de canyons die het nu zijn èn regelmatig veranderd het landschap nog steeds ingrijpend omdat de loop van rivier zich verlegd (en daarmee de weg onbegaanbaar en verwoest ) door de enorm sterkte stroming. Ze noemen dat Flash Floods. De stroming van de rivier is dan zo sterk onlangs nog in 1995 en 1998.

Hoewel het groen is, is dit nog steeds de woestijn.

Wat echt heel leuk was, dat wij fietsen hadden. Er is een mooie fietsroute door het gebied. Maar echt leuk wordt het als je de shuttle bus neemt naar het verste punt (je fiets mag voorop mee) en dan ga je bergafwaarts dat hele gebied door en ga je als het ware echt op in die prachtige omgeving, je ziet wild. Wij zagen herten en enorme vlinders en het lijkt net of je de enige bent in al dat natuurschoon.

Dat verste punt is niet perse hoog. Echt hoog klimmen de rotsbeklimmers (nou noem ze maar bergbeklimhelden) want er zijn enorm steile wanden die zij beklimmen.  Hoogste punt is Angelslanding (zo hoog dat alleen engelen er landen) en vanaf beneden kijk je je ogen uit want je ziet mensen daar helemaal boven.

Wij roetsten met de fiets die canyons door en dat was heerlijk, lekker in de wind.

Ooo en ik heb een John Muir T-shirt...weet je nog de held die sequoia heeft ontdekt.

Nu een smoothie straks uit eten en morgen reizen we weer door.

Zion is werkelijk prachtig en heeft ons erg verrast.

00892C3C-46F9-4953-A065-E1FE43BE197C66E3886B-8548-47E5-A994-3FD93FD1974A74236DF6-0C57-4425-925D-6EFC8854B3ACA97F15D6-7EF3-42D9-AAC2-D57A794C130D6AFDD94A-96B0-4FA9-A534-0A83F9480923F35A4A54-3313-44B6-87A0-B02224CE814D17DBB398-2DCE-4BAD-9549-E64650BC88F0

1. FRANK KALKHOVEN:
    9 augustus 2019
    Ik kan het wel blijven schrijven, maar wat een hoop indrukken op 1 vakantie werkelijk schitterende foto's en weer een mooi verhaaltje erbij, ik zie en hoor en ruik het bijna 😉, denk toch dat wij ook eens die kant op moeten om.het allemaal eens mee te maken, word dan wel de 2e keer, want nu reis ik gewoon mee met jullie 🤣😎😍😉😉😉, nou groetjes uit een regenachtig Capelle aan den IJssel 👋🏿👍💋
  2. Suzanne:
    9 augustus 2019
    Ja zeker doen, het reisritme heel prettig, steeds op nieuwe plekken maakt de vakantie ook heel lang èn dan kan ik met jullie meereizen 😽
  3. Anneke:
    9 augustus 2019
    Wat mooi allemaal. Vooral die foto met t riviertje is prachtig!
  4. FRANK KALKHOVEN:
    9 augustus 2019
    zal eens met Jan gaan praten, want die wil niet meer zo lang vliegen en de hele dag te toeren, maar als ik dit zie dan krijg je er wel een hoop voor terug :)
  5. Daniëlle:
    9 augustus 2019
    Super gaaf allemaal Suus!
  6. Anneke:
    9 augustus 2019
    Die foto van Loek met zijn hoed is erg leuk!