Vik, Hot Lava Soup 🌋, Reynisdrangar en warme chocolademelk in een schoolbus 🚌

7 augustus 2020 - Vík í Mýrdal, IJsland

Dames en heren,

Vik trekt veel toeristen en je kan niet anders dan beamen dat dit een magische plek is. Vanuit ons appartement loop je zo het zwarte zandstrand op en kijk je uit op de kenmerkende rotsformatie in zee de Reynisdrangar.

4183048D-D3F6-4BCB-9BAE-04D904C16FD3

Vanaf het strand kan je niet lopen naar Reynisfjara Beach, het strand aan de andere zijde. Je moet om de berg heen rijden maar dan kom je ook op het meest beroemde strand van zuid ijsland. Vanwege niet alleen het zwarte zand strand, de mega sterke en hoge golven maar vooral vanwege de Reynisdrangar (de rotsformatie) Die je dan van dichterbij kunt zien en al dat prachtige gesteente op het strand, tel erbij op de honderden papegaaiduikers geen wonder dat Game of Trones als ook Star Wars hier gefilmd hebben.

F7F117C9-12A1-4052-87C7-CBB0024E1CEF

Absoluut een adembenemende plek! Het meest was ik nog wel onder de indruk van al die papegaaiduikers en hoe goed we ze hebben kunnen zien. Ze vliegen zo leuk 🐧. Ik vind dit zulke leuke beestjes heel blij dat ik ze nu zo goed heb kunnen zien!

We zijn vervolgens gaan lunchen in Vik bij the soup company Iceland  ook al zo’n aanrader. Überhaupt een hele leuke lunch plek met heerlijke soep maar de mijne is toch echt een plaatje ik had de red hot lava soep 🌋😋👌🏻✨.

5CE9DEAA-D027-43E2-81D7-1BB2E438D886

Het weer is erg wisselend in ijsland en kan ook zo omslaan. Dus de voorspelling van een middag vol zon ☀️ bleek niet op te gaan. Al hoewel we echt veel hebben kunnen doen in droog weer met mooi licht. We zijn even naar het appartement terug gegaan om vervolgens om 14:00 te vertrekken naar Skógafoss (deze waterval zit ook in de Justin Bieber video 😃). En werkelijk wat een geluk want we hebben de waterval en de klim naar de top van de waterval 💦💧 en de afdaling geheel droog meegemaakt, wat een belevenis weer 👌🏻✨.

Terug in Vik zag Ans in de supermarkt deze flyer hangen. Zo leuk een coffeebus met specialiteiten het bleek 6 minuten wandelen van ons appartement.

BDA923B0-A86A-4AE7-A5A8-7A4BCAA50484

En wat was werkelijk zo leuk. Een Engelse schoolbus omgetoverd tot een gezellige warme plek inclusief een echte hout kachel en prachtige tegelvloer. Zoveel soorten koffie en thee en chocolademelk en verse zoetigheden, een droom zo’n bus 🚌. En alles recyclebaar. Wat een schat van een eigenaresse. Gelukkig is ze morgen om 8:00 uur open genoeg tijd voor nog een heerlijke koffie en lekkers onderweg naar onze volgende stop. We gaan weer opnieuw op avontuur.

52AC82BA-4D4B-48FD-B23A-AE185A154398

0BB09E40-0123-467B-BD58-F34E9D95C69E

67C69AE8-6AAF-4745-B845-B24AC3D1E7B8

Deze koffiebeker gaat mee naar huis!

Vik was echt een topper. Het appartement heel fijn en luxe. We gaan weer met schoongewassen kleding in de koffers 🧳 verder op reis.

Een ervaring om niet te vergeten.