Dansen op een vulkaan 🌋

29 juli 2020 - Reykholt, IJsland

Hallo lieve allemaal, vandaag wederom een adembenemende dag. Dit gebied heet niet zonder reden de Golden Circle er is hier zoveel moois te zien. We zijn na het ontbijt vertrokken naar Kerid, een explosieve vulkaan 🌋 6,500 geleden gevormd en die een diepe krater heeft achtergelaten nu gevuld met grondwater. Het water is prachtig blauw van kleur en het water is 14 meter diep. Werkelijk een lust voor het oog deze kleuren, ook de vegetatie erom heen is prachtig. We hebben dansend op de vulkaan veel mooie foto’s kunnen maken.

36094588-49E3-4FB6-8BC8-9FED0BB30767

F0200C86-C7FE-43AF-8604-5B4817BA7E67

Vanuit daar zijn we doorgereden naar Thingvellir een nationaal park èn een bijzondere plek omdat hier de staat ijsland 🇮🇸 gesticht is. Prachtig uitgestrekt landschap met water en bergen 🏔. Wij zelf waren het meest onder de indruk van de rotswanden. Alsof je in een andere tijd bent beland. We hebben het pad gevolgd naar de waterval en tussen de rotswanden door.
Ans en ik klommen op een rots bij de waterval. Leverde weer mooie foto’s op. Het landschap is ruig, maar het is zo goed begaanbaar. Mooie paden zijn aangelegd, het is echt heel goed verzorgd.

442EBF82-57C1-43E1-83B3-DE6A5A8349F6823C212A-84F2-41F7-B050-2BF74BBD180E

We zijn teruggereden en onderweg boodschappen gedaan voor het avondeten en ontbijt, want morgen reizen we door naar onze tweede bestemming. Een rit van 5 en half uur naar Akureyri. Dat is 419 km noordelijker. Nog even genieten in dit prachtige huis. Lekker slapen straks en dan een nieuw avontuur.

1. FRANK KALKHOVEN:
    29 juli 2020
    Heb weer genoten van jouw verhaal en jullie reis dag, het blijf een indrukwekkende omgeving zeg, wat een Gods geschenk dag jullie deze belevenis weer met het gehele gezin kunnen meemaken, dat zijn toch de vakanties met het Gouden randje moet je maar denken 🏅👦👧👩‍⚖👨‍⚖
  2. Suzanne:
    29 juli 2020
    Ja zeker bijzonder zo met elkaar, zo’n uitzonderlijke plek elke dag is echt een belevenis ✨
  3. Anneke:
    29 juli 2020
    Ja t ziet er allemaal prachtig uit!
  4. Diana:
    29 juli 2020
    Je bezorgt mij weer herbelevingen dank je wel😘