Zwart Strand 🖤 en Zware Regen 🌧

5 augustus 2020 - Djúpivogur, IJsland

Lieverds,

Vandaag begint met zware regen 💦💧. We konden niet anders dan langzaam opstarten, rustig ontbijten 🍳, koffie ☕️ drinken, wat lezen 📖 en vooral rustig aan doen.

Om 11:30 uur zijn we vertrokken naar Havarí farm, een schuur waar ze vegetarische lunch serveren, maar ook heerlijke koffie, huisgebakken taart en wafels en in de avond is het een muziek café waar bandjes optreden.

A9787C56-F2DC-428E-8EAF-434A73099FB0

373BC8D5-8F9B-43C9-A3F2-E01707B7EC5F

Van daaruit zijn we gereden naar Djúpivogur het plaatsje waar wij bij horen wat aan de andere kant van de baai ligt. We zagen politie staan. Zij hielden ons niet aan. Wisten niet wat er aan de hand was. We hebben wat boodschappen gedaan en zagen dat de politie vertrokken was. Op het bord aan de weg stond dat de weg naar Hvalnes was afgesloten. Daar wilde we naartoe, inmiddels was het droog. Toch maar even een tussenstop gemaakt in ons huisje.

We zagen op de site van route.is dat de weg weer vrij was en zijn jaar Hvalnes gereden. We zagen al snel waarom de weg was afgesloten. De hevige regen had een verschuiving te weeg gebracht waardoor zand, kiezels, keien de weg versperd hadden.

B6EDF9AF-6490-4E92-87DA-A3784DF471FA

Het opruimen was in volle gang en wij mochten door.

Hvalnes is een zwart kiezelstrand met prachtig zicht op de bergen 🏔 er achtergelegen. Het is een grote landtong aan zee 🌊. Door de kiezels niet heel makkelijk te bewandelen maar prachtig die ruige zee, het zwart van de kiezels, de ruige begeven en de laag hangende mist 🌫. Wat schapen 🐑 staarden ons geamuseerd aan toen we al ploegend over de kiezels de zee bereikten.

1D9885A9-AEB9-4EE4-82DB-21B25E9A64C09F6EBA9D-BA30-4A2E-8BDE-E5D37F0EA084 617C62A0-FB84-468B-9DC3-39108D865237867C3452-FB55-4C10-AF39-6B8B9F65CD21

F8F1A0FA-53EC-4FA0-A4C2-E65FDC9965D4

Het blijft zo adembenemend die wisselingen niet alleen in landschap maar ook in weer, enerzijds laaghangende bewolking, heftige regen, dan opeens breekt de zon ☀️ door en alles geeft de omgeving meer kleur, dat groen en zwart steekt zo prachtig af. Het is en blijft betoverend ✨.

E4DE06C2-5C34-4AA8-9BBE-F84F64EDE50F

De vakantie is officieel over de helft en morgen vertrekken wij maar onze volgende stop. Nog 3 stops te gaan. Morgen belooft opnieuw een ijskoud avontuur te worden. Tot morgen!

Wij gaan nog even ontspannen, wat spullen  inpakken, eten en spelletjes doen.

1. Rob van Doorn:
    5 augustus 2020
    Jammer van de zware regen maar dat hoort er kennelijk bij daar het blijven prachtige beelden van het ruige landschap.
  2. Frank kalkhoven:
    5 augustus 2020
    Wat een vakantie story weer vandaag, jullie spoelen bijna letterlijk weg, en bij ons vallen de kraaien dood van het dak van de warmte wat een verschil toch in deze wonderlijke wereld, maar goed past ook wel een beetje bij het land, IJsland haha, maar het levert wel weer zeer apparte en mooie foto's op, ben nu al nieuwsgierig naar de volgende stop nou doe en rij voorzichtig, en tot morgen dan naar weer, fijne avond met z'n alle 🥰👫👬
  3. Anneke:
    5 augustus 2020
    Eigenlijk is t toch een leuke dag geweest he?
  4. Suzanne:
    5 augustus 2020
    Ja zeker ook fijn dat we wat hebben uitgerust 😃
  5. Anneke:
    6 augustus 2020
    Die mist en die zwarte vlaktes en die stenen naar t strand waar je haast niet over kon lopen. t Is wel leuker dan alsmaar die zon. t Is romantisch.