Gletsjer, vulkanisch 🌋 zand en vergeet niet de four wheel drive

4 augustus 2020 - Djúpivogur, IJsland

Dames en heren,

Op avontuur in het oosten van IJsland 🇮🇸.  Wij zitten aan de fjord en hebben vandaag een tocht gemaakt naar Hoffellsjökull een gletsjer op zo’n anderhalf uur rijden. De dag begon al mistig de rit door de fjorden heen gaf al weinig zicht op de gletsjer en toen mochten we 8 km off road rijden naar de gletsjer toe. Als je naar IJsland gaat zorg voor een four wheel drive auto, werkelijk je kan niet zonder. Veel plekken zijn anders onbereikbaar. Na veel hobbels, kuilen en keien op de weg kwamen we aan. Het zicht was beperkt maar desondanks indrukwekkend. We konden niet de gehele gletsjer zien maar wel de enorme stukken ijs 🧊 voor ons in het smeltwater en de omgeving was prachtig, Loek vond het geweldig dat ijs en zicht op de gletsjer. Hij vroeg zich af of hij het ijs niet kon bewaren.

C2B436A2-3AD3-4637-9085-D5E8F01194B3BCF1C331-5A06-45BD-B551-55BD8013CE00337A4C9C-5288-4863-A519-476FFEF79F0D

0760EEE3-3EED-4BA5-89A9-FC5C49B0D101

We reden door naar Höfn, plaatsje aan de haven en aten bij Kaffi Hornið. De specialiteit hier in het dorp is kreeft 🦞. Alles weer zo heerlijk 👌🏻✨. Ik had de 🍕 en Mark de 🍝  met kreeft 🦞 .

F94CBC32-8842-44DF-B811-6230CBCF09C1

Op de weg terug naar ons huisje maakten we de volgende stop. In Stokksnes is een landtong met prachtig zwart strand van vulkanisch 🌋 zand. Prachtig is het zicht vanaf het strand op het gebergte. Het zand voelt aan als een normaal zandstrand maar het ziet er zo mooi uit ❤️.

2A333B6F-3105-472A-BF35-F1A11FDFE246DCF8D2E3-D994-484A-A986-F4D1C5CD0C67

We hebben een wandeling gemaakt naar de baai in de hoop om zeehonden te zien...helaas geen zeehonden wel heel veel schapen 🐑. Die lopen hier werkelijk overal en geef ze eens ongelijk wat een heerlijk leven hebben zij hier buiten in de vrije natuur.

Op de weg terug naar het huisje zijn we gestopt bij deze rode stoel 🪑 die zo prompt opeens boven op een rots staat.

In het huisje bijgekomen van weer een prachtige dag. De was werd schoon gewassen en gevouwen bezorgd en Ans en ik namen een tik tok video op.

Wat heerlijk is ook deze plek weer. Morgen volgt er een nieuw avontuur! Op onze laatste dag en nacht in dit huisje.

1. Gerdien:
    4 augustus 2020
    Wederom heel bijzonder en wat een luxe van de was! Hoe heet Anne haar tik tok account?
  2. FRANK KALKHOVEN:
    4 augustus 2020
    wat een heelijk verhaal weer van jullie mooie dag, en wat een mooie foto's weer heb je gemaakt van jullie ondernemingen op IJsland, maar het blijf een mistirieus land zo op al jullie foto's te zien, nou ik hoop dat de volgende stop jullie weer mooie en leuke avonturen mee maken :)