HOLLYWOOD en het Getty center

14 augustus 2019 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

We ontbijten bij café Buna, de serveerster vraagt wat we gaan doen vandaag, gaan we naar het strand en surfen? Ik vertel nee we gaan naar de HOLLYWOOD sign. Ze loopt weg en zegt “Huh Hollywood it isn’t all its cracked up to be...”

We krijgen onze auto van de valet service en rijden naar Hollywood. Alhoewel we al in Los Angeles zijn is dit een rit van een uur. Deels over de snelweg. Deels over kronkelweggetjes over Lake Hollywood drive naar boven, de Hollywood Hills in.

Die HOLLYWOOD letters zijn het meest magisch gewoon vanaf de snelweg als het opeens in je blikveld is. Op de eerste dag in Los Angeles zag ik ze opeens dat is onwerkelijk.

Via Lake Hollywood Park liepen we omhoog naar de letters toe. Het zal niet verbazen dat het druk was en druk werd gefotografeerd om ons heen. Het zijn letters op een berg en toch zijn ze meer dan dat ✨.

Nu in de auto richting het Getty center. Op een 6 baans snelweg binnen de stad. Er is een carpool baan voor meer dan 2 inzittenden maar die staat ook stil. Los Angeles is een grote file en toch kom je er.

4DD72D80-54FA-411F-A99A-789D909625F4

Het Getty Center is een museum uit het nalatenschap van J. Paul Getty. Het is een complex boven op een heuvel waar je 20 dollar betaalt om te parkeren en vervolgens met een trammetje de berg op wordt gereden langs kunst en skulpturen. Het museum bestaat uit 4 paviljoenen en twee tuinen en kijkt uit over Los Angeles. Het gebouw is eigenlijk een kunstwerk op zichzelf. Het museum heeft de kunst die hij verzameld heeft door de jaren. Ook van Gogh al is dat later aangekocht. Het enorme fortuin komt uit het bedrijf van zijn vader, een oliemagnaat. Op zijn 18e vergaarde hij zelf zijn eerste miljoen. Het gehele fortuin zit in dit museum en het complex wat hij eerder liet bouwen in Malibu. Deze beiden complexen trekken jaarlijks ruim twee miljoen bezoekers. De entree is gratis en je kan er heerlijk eten.

73D1F6C8-0729-49CF-90D6-B13270D9496319275A15-4C33-4E97-914B-B14B52914B9CC4D8D006-F710-4D43-9D2D-EDF3A65C0498A2A5C32B-0E35-4B64-BE28-3C5E6377783C99E78494-5E65-4156-960A-8B9F42BFADC2C5640BAB-FB85-4AA6-A05E-DC302168AEB852B5116B-0519-4042-9A47-51BB476FDF6C

C7E4A82B-69B5-4760-BA2A-9F4BF6A628F35C4F04C8-A7CB-47D6-B11F-DFA6A4348E6EB2C67D14-3B21-4A61-B4CF-7028C4716BAB

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. FRANK KALKHOVEN:
    15 augustus 2019
    Weer een ervaring rijker, en wat een beleving om die grote HOLLYWOOD letters in het echtbte zien, en wat een drukke stad, wel tof om die foto's te zien van die enorme wegen daar, en wat een mooi museum zeg, heel apart die beelden ook, en nu lekker uitrusten de rest van de dag, want jullie hebben wel een.super druk.schema, denk dat ik het strand en.het surfen had gekozen 🤣🤣🤣😎😍🤗, maar je heb nog even toch voor de terug vlucht 😗
  2. Suzanne:
    15 augustus 2019
    Het strand komt eraan want we gaan op naar onze volgende stek in Santa Barbera 🌴 met een tussenstop vandaag in Malibu ☀️. Weer uit de drukte maar blijven aan de kust.
  3. FRANK KALKHOVEN:
    15 augustus 2019
    oke dat klink ook sjeik Santa Barera en Malibu, lekker flaneren met het hele gezin langs the beach :) , lees alles elke dag tik wat terug maar heb het idee dat jullie al weken weg zijn niet normaal, maar ben jij nu al dinsdag op toneel of kom je überhaupt wel terug hahaha, nou vanuit een herfst achtig capelle de groetjes van ons :)
  4. Suzanne:
    15 augustus 2019
    Dank voor de lieve groetjes we zijn nog een paar dagen weg we gaan via de mooie kustlijn naar Santa Barbera en Monterey terug naar San Francisco. Dinsdag ben ik er nog niet vanwege de jetlag ✌🏻.
  5. FRANK KALKHOVEN:
    15 augustus 2019
    lekker hoor geniet van jullie laatste dagen, en lekker langs de kust lijn zal best super mooi weer worden, en inderdaad groot gelijk voor dinsdag zeker met zo,n drukke reis achter de rug en niet te vergeten de terug reis
  6. Suzanne:
    15 augustus 2019
    Ja ik had m al uitgeroosterd ☺️ op het repetitieschema. Even een paar dagen bijkomen ✌🏻
  7. Anneke:
    Wat leuk allemaal!