Monterey

18 augustus 2019 - Pacific Grove, California, Verenigde Staten

Om 5:00 uur werd ik wakker, ik keek uit gewoonte op mijn telefoon. En daar zag ik in een pushbericht dat onze terugvlucht geannuleerd was. Ff wakker worden, ff denken. Ik las dat ik via de KLM app kon om boeken. Lichten aan en aan de slag, we kunnen gelukkig wel dezelfde dag terugvliegen. Al is het eerder, onze voorkeurstoelen zijn we kwijt maar we zitten wel met zijn 4-en. Ruimbagage leek niet mee te mogen maar na contact met KLM toch wel 😅.

Nu we toch wakker waren konden we ook vroeg op pad. En dat was maar goed ook op 4 uur rijden was een restaurant dat niet alleen populair is maar ook niet te reserveren. Het ging om 11:30 uur open. Prachtig gelegen op een klif aan de zee. Wij waren er om 11:30 uur en het was al mega druk. We kregen gelukkig  een prachtige plaats buiten aan de zee. Zo droom je toch van een restaurant waar mensen echt willen zijn. Zich vergapen aan het uitzocht en het eten. We aten de beroemde burgers 👌🏻.

www.nepenthe.com

Vanaf daar begon ook de mooiste route tot nu toe, we zagen canyons, woestijn en vele palmbomen maar deze ruige woeste kust van de Stille Oceaan is subliem, doet Iers aan. Helaas geen walvissen gezien, maar hier zwemmen ze 🐋. De weg naar Monterey is langs de kust via kronkelwegen door de bergen/kliffen aan de kust. Voor ons nu bijzonder tof terrein omdat we de HBO serie Big Little Lies (geweldig moet je zien) gevolgd hebben en die speelt zich hier af je ziet steeds de kust, de bruggen, de ruige natuur, bos en strand wisselen elkaar af, het is prachtig.

Mark reedt hier ook 23 jaar geleden en was zo onder de indruk van deze kust, dat wij de reis hebben aangepast om hier ook langs te rijden en terug te vliegen via San Francisco i.p.v. San Diego.

Het is autoweek op het schiereiland van Monterey de meest dure sportauto’s hebben zich hier verzameld en de vele toeschouwers ook. Helaas konden wij daardoor niet naar Crabcafé 🦀. Een café aan de baai die voorkomt on Big Little Lies waar we graag even hadden gezeten. We hielden het dus simpel, ons hotel ligt in Pacific Grove aan het strand. De temperatuur is hier rond de 15-17 graden. We hebben wat gewandeld, een pizza gehaald. Genoten van de WiFi en maken het niet te laat we moeten eerder op vanwege de vroegere vlucht.

Monterey is uitzonderlijk prachtig. Heel leuk om hier te zijn.

86525CC0-6A50-4A91-8BDC-5F6F2A969623FB94E185-2C01-4C14-BF22-A094A61BAADC8AD12273-2F43-4751-949E-ABF9B5369D3CC781DC31-0726-465C-B540-282B482502C3

3CBD57BA-66F9-4201-B6F6-1607DE067C1078C14745-D6C4-41B3-88E2-00932E431ADE9DEA81BA-7F7E-4616-81A4-A6F9F2BE2647E92E7DD3-701F-4A65-92C8-07455985534338678B8C-48EB-4431-8991-B15F11911925BC21E70B-0EFB-4BAE-97A2-F1A4DEEF506D

1. Diana:
    18 augustus 2019
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt 😍 hier kunnen jullie nog lang van na genieten. Nu op naar huis en het gewone leven maar met een bijzondere ervaring in jullie rugzak. En enorm veel dank dat ik mee mocht kijken 😘
  2. FRANK KALKHOVEN:
    18 augustus 2019
    Wat een mooie laatste route hebben jullie afgelegd zeg, vervelend van die vlucht maar oké alles is weer geregeld, bedankt dat ik onderdeel mocht zijn van jullie geweldige routetrip door de USA, heb bijzonder genoten van jullie belevenissen, ik zou zeggen een hele goede terug vlucht 🛫, lekker straks slapen in jullie eiegen bedje, maar met heel veel herrineringen die niemand meer kan afnemen, tot later 😍👎🖐
  3. Daniëlle:
    18 augustus 2019
    Mooie reis Suus! Het was een genot om te lezen.
    Ik was op een gegeven moment zelf op vakantie dus liep wat achter met lezen. Nu ingehaald en alsnog je mooie verhalen en foto's gelezen en gezien.
    Prachtige reis met z'n vieren om nooit te vergeten!
  4. Merel:
    18 augustus 2019
    Wat een mooie herinneringen hebben jullie gemaakt! Prachtige reis om nooit te vergeten. Bedankt dat we met jullie mee mochten lezen/reizen/ zelfs bijna proeven hahaha, zo gaaf!
    Dikke kussen en goeie reis terug xxx
  5. Anneke:
    18 augustus 2019
    Prachtig zo langs die kust! Fijn dat jullie bij elkaar kunnen zitten!