Antelope Canyon

10 augustus 2019 - Page, Verenigde Staten

Dit is onbeschrijflijk. In het Navajo reservaat ligt Antelope Canyon. Samen met onze gids Eder hebben we een afdaling gemaakt. Allereerst wat een geweldige gids, hij vertelde met zoveel enthousiasme over de geschiedenis van de Navajo’s, de canyon en een absolute ster in het maken van iPhone foto’s. Alle credits voor de foto’s in dit verhaal gaan naar hem. Hij heeft ze met mijn telefoon gemaakt ❤️.

Met een steile trap maak je een afdaling van 25 meter onder de grond. Het gesteente is zo prachtig uitgesleten. Door de licht inval van boven af, kleurt het geheel prachtig.

Gedurende 400 meter loop je langs de uitgesleten wanden die prachtig zijn en kijk je omhoog naar de mooie vormen en kleuren.

Een aantal hebben ook namen gekregen omdat als je goed kijkt er een afbeelding is van een leeuw, een indiaan en een zeepaard. Leuk detail is dat we een aantal afbeeldingen kennen uit de jaren 90 die Microsoft toen als bureaublad achtergrond gebruikt heeft.

We blijven ons verbazen, wat een grootsheid.

Eder sloot af met een traditioneel lied van de Navajo's wat hij voor ons speelde op een fluit en als je daar zo staat in deze omgeving is dat onvergetelijk, zo prachtig.

6AB04EA6-3AFC-42ED-BE9D-35625647C8A9B1C48B8B-35F8-4E14-87CC-3F7DB3D2F80D

6AB04EA6-3AFC-42ED-BE9D-35625647C8A9C80525E6-2DDC-4A4B-97DF-D10FD0D33E173E02569C-CC07-4F37-8646-50B53D650641

1. Aynur:
    Prachtige foto's! 😍😍
  2. Suzanne:
    10 augustus 2019
    Ongelofelijk hè en zo mooi want zo zag je het ook echt. Hij wist het precies zo in beeld te brengen. Echt ik vind het geweldig.
  3. FRANK KALKHOVEN:
    10 augustus 2019
    Prachtig zeg, lijk wel kunst en zeker wat een mooie foto's zijn dat geworden met en zowel met jullie 👨‍👩‍👧‍👧, had dat liedje ook wel willen horen 🎼🎶, maar dat heb je niet geflimd zeker, nou weer een gesteente rijker geworden zeg, heb het gevoel of jullie er inderdaad al weken zitten in de USA 😍😉, nou ik zou zeggen maak er weer een mooie dag van en op.naar het volgende avontuur, groetjes uit een zeer winderig Capelle aan den IJssel en tot het volgende reis verslag maar weer, have fun 🌋🗻⛰🏞🏔🗺🌐 globetrotters 😉😎😍🤗
  4. Suzanne:
    10 augustus 2019
    Niet normaal hè zo mooi. Ik heb het niet gefilmd, het was zo ontroerend. Echt heel mooi op een traditionele fluit (geen palmfluit).
  5. Marian:
    10 augustus 2019
    Geweldig wat prachtig! Wij zijn er echt een beetje bij😘😘
  6. FRANK KALKHOVEN:
    10 augustus 2019
    Maak niet uit, was gewoon nieuwsgierig, maar jullie hebben die prachtige herinneringen. 🎼👍💋
  7. Suzanne:
    Jazeker!