Route 66

12 augustus 2019 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

In het spoor van Cars. Wie de film Cars kent, weet dat deze over Route 66 gaat en met name de komst van de nieuwe snelweg. De interstate 40, die de doorgaande route heeft omgelegd en daarmee het echte plaatsje Selikman in verval liet raken. In de film heeft het plaatsje Radiator Springs dat gesitueerd ligt op de locatie van het echt bestaande Peach Springs. En vandaag reden wij deze route.

Eerste stop gelijk aan het begin van waar wij op Route 66 konden vanaf de interstate 40 richting Kingman. De route 66 is als het ware de route nationaal zoals je die in Frankrijk hebt. En daar stond het bord. Op de rem en Loek direct op de foto gezet.

Het landschap is vrij gevarieerd van heel vlak naar bergachtig. Deel van de route gaat ook door het Walapai reservaat.

Selikman ziet eruit als Radiator Springs met de motels, shops, tankstations, restaurants. Heel leuk om te zien. Het is een doorgaande straat waar alles aan ligt. Je rijdt er ook zo weer uit. We zijn natuurlijk uitgestapt, rondgekeken en foto’s gemaakt. Cars komt hier duidelijk terug. Je ziet overal afbeeldingen van Cars op motel kamers, muurschilderingen en het tankstation heet radiator Springs. De film is gebasseerd op het relaas van de barbershop in Selikman die zijn plaatsje in verval zag raken.

Verderop aan de weg ligt Hackberry daar is een general store in takt gehouden zoals deze vroeger was, een ouderwets tankstation. Een dame met zware stem en een keyboard zong allerlei Amerikaanse klassiekers, Harley Davidson rijders maakte hier een stop. De shop is vol met route 66 souveniers, Loek keek zijn ogen uit. Deze plek zit ook in Cars, Lizzy de oude Ford heeft een curiosa shop. Voor deze zaak staat een oude Ford volledig verroest. Voor de kenners zo was het aanvankelijk ook gesteld met Lizzy kn de film voordat de boel weer opbloeide.

Het zal geen verrassing zijn dat dit natuurlijk geweldig leuk was, dat wij niet alleen op route 66 zijn (we verblijven nu letterlijk langs de weg) maar ook precies op de plekken zijn geweest waar de film op gebaseerd is.

D6BDCC17-1800-4A66-80B6-15B27E14930A4FC8FFCA-003D-4B81-9E6D-0D90F2FE28824761ACE3-AB2F-403E-956B-17D412AA7017D7B97026-20EF-4144-B79B-4C1B59E9D98B53AFFA2D-DB18-4115-B243-AF8F6A457D5A9DE4A76B-1856-407D-8517-55776FD321C4

1. FRANK KALKHOVEN:
    12 augustus 2019
    Wat een mooi verhaal weer, en leuk dat jij ook die films kent allemaal, zeg mij niets eerlijk gezegd, maar dat doet niet minder af dan dat ik het weer fantastisch vind al die mooie leuke moment foto's van jullie trip, maar maak er nog een mooie tijd van met z'n alle tot de volgende keer maar weer 😎😍🤗😉
  2. Suzanne:
    12 augustus 2019
    Loek wilde heel graag naar Amerika en en het bijzonder naar deze plek vanwege Cars. We hebben de films oneindig vaak gezien en we hebben zo veel autootjes verzameld. Bijzonder dat het verhaal hier echt is. Hij is natuurlijk nu al zo veel groter en dat is juist zo leuk nu voor hem en hij heeft een paar auto’s hiervoor meegenomen ❤️
  3. Diana:
    12 augustus 2019
    Elke dag snel in mailbox kijken om je verhaal te lezen, ik hoef niet meer op vakantie ik reis met jullie mee 😘
  4. Suzanne:
    Wat heerlijk! Ik vind het zo gezellig! Dank je wel 😽
  5. FRANK KALKHOVEN:
    12 augustus 2019
    Super leuk toch voor Loek om dit op.deze leeftijd mee te maken zo'n familie trip, zo zie je maar weer dromen komen toch soms uit 😉😍🤗😎
  6. Anneke:
    13 augustus 2019