Yosemite

4 augustus 2019 - El Portal, Verenigde Staten

Vanochtend om 6:00 uur opgestaan extra vroeg om er op tijd bij te zijn. Yosemite is druk en met name op de zaterdag. Wachttijden lopen dan uren op, dus vroeg uit de veren.

We ontbeten buiten op het terras en toen hop de auto in met lunch pakketten en voldoende water en het berenbelletje aan mijn tas dat ik van Lisette kreeg uit Japan 🐻❤️.

We reden er zonder file heen, mooie parkeerplek te pakken en vanaf daar met de shuttlebus (super goed geregeld) naar het startpunt van onze trail (wandeling). Aanvankelijk was het fris maar de temperatuur liep snel op, het pad was best steil omhoog, pittige klim dus. We liepen naar de Vernal Fall, je klimt omhoog via de mist trail en die heet zo omdat je in de nevel van de waterval loopt. Gaaf is door die nevel en de zon er een regenboog ontstaat in zijn geheel een magische belevenis. Eenmaal boven aan de waterval is het uitzicht prachtig toch besloten we verder te klimmen naar een een hoger punt waar je de Nevada Fall ook goed kon zien. Wow.

Het is zo prachtig in Yosemite de hoge bomen, de bergtoppen, de natuur is overweldigend. Overal rennen grond eekhoorntjes rond, het ruikt heerlijk naar de bomen en het bos. Prachtige vogels vliegen langs je heen en je voelt je nietig in zo’n grootse natuur.

Druk werd het idd echt maar door de vroege start heeft het ons niet belemmerd. Moe (was toch een pittige tocht)  en voldaan teruggekeerd naar het hotel, vanaf 14:00 uur heerlijk gezwommen en geluierd.

Het is98gr Fahrenheit ...zo tegen de 40 gr aan.

Morgen wederom vroeg op, flinke rit naar Sequoia kijk daar enorm naar uit, We gaan direct naar het nationale park want we verblijven er maar 1 nacht.

E978DBAD-8D57-4F22-BE70-902DF518AC5101C4BB56-49F5-4FD6-9A0C-2B5D33E3A133 9C4C7B2E-2E19-4FBF-9257-7701542918387598E8C8-5262-4F9C-98F7-FDC24702124EBCE501C9-98D5-4F63-A1BA-A20D8F9A0B28D64B3452-7A6F-4798-A1FC-DBB51B24BA63

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Zespri:
    Zo gaaaaaaf!!!
  2. FRANK KALKHOVEN:
    4 augustus 2019
    Zo gaaf zeg omdat mee te maken en te mogen zien allemaal 🔝en wat een temp. 40 graden maar wel lekker dat je dan s'middags heerlijk even kan plonzen in swimmingpool lekker bij komen van de indrukken allemaal, nou op naar het volgende mooue avontuur 😎😙🤗😍
  3. Jorinde:
    4 augustus 2019
    Waaaauww!! Wat een sprookje is het daar! Die natuur.. adembenemend. Geniet ervan!
  4. Anneke:
    4 augustus 2019
    Wat een leuke tocht was dat!