Sequoia

5 augustus 2019 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Dames en heren...hier wilde ik persé naartoe en het was adembenemend, Sequoia daar waar bomen staan majestueus en duizenden jaren oud, zo hoog dat als je ze wil fotograferen je de panaromastand van de camera in verticale versie moet maken.

21423E98-B6B9-4F37-B9D2-9341910C514C

Het begon allemaal vanochtend vroeg vanuit Yosemite. We reden weg om 7:00 uur. Het was wederom een fijne rit, heel comfortabel is het in die auto, we zingen mee met de California Playlist en stoppen voor koffie onderweg. Meer ontspannen gaat het niet worden.

De weg was aanvankelijk vlak en droog om vervolgens over te gaan in ruiger landschap, groenere bomen en hoger gelegen natuur. We reden via nationaal park Kings Canyon naar Sequoia.

Sequoia is het op 1 na oudste nationale park van Amerika. In 1880 ontdekt door John Muir en ik vraag mij af hoe dan...want het is heel hoog gelegen en er waren zo lijkt mij geen wegen er naartoe.

Het verhaal gaat dat hij in de schemering op de plek stuitte met de reusachtige bomen. Hij noemde het Giant Forest omdat er 4 van de 5 grootste bomen groeien. De grootste boom ter wereld is the general Sherman. Het is niet te bevatten deze boom te zien hij is 2200 jaar oud. De reden waarom deze bomen zo oud worden en andere bomen gemiddeld 300 jaar is de vezelige bast die ze ongeschikt maakt voor bosbranden. En de tannine in de bast wat insecten niet lekker vinden. Sequoia is in nationaal park sinds 1890.

Sequoia doet relaxter aan dan Yosemite. Goed bereikbaar vriendelijke rangers. We konden parkeren bij het Giant Forrest, het pad was adembenemend. Geen fikse klim puur genieten van de prachtige bomen.

9B2087CE-CAE3-4E97-95E3-70B2BCF44A97AE72F03E-66E4-4635-8D36-72280A4F63EE

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. FRANK KALKHOVEN:
    5 augustus 2019
    Wat een belevenis zeg war jullie allemaal zien en doen daar in die prachtige omgeving, en wat een een leuk.verhaal over die bomen en het park trouwens, nou.hoeft niet te zeggen jullie genieten er met volle teugen van, want.dat is wel te zien op de mooie leuke foto's, 😎😍🤗
  2. Suzanne:
    5 augustus 2019
    Heerlijk hè! Het is bijna niet te geloven dat wij nog maar 5 dagen op vakantie zijn! Het voelt al zoveel langer 😃. Ik vind het zo leuk dat jullie zo meeleven 😽
  3. Marian en Rob:
    5 augustus 2019
    Prachtig allemaal weer.Wij sluiten ons geheel aan bij het commentaar van Frank.😄👏
  4. Suzanne:
    ❤️
  5. Daniëlle:
    5 augustus 2019
    Wauw, gaaf zeg! Tof verhaal. Ennuh...Tanine?? Dat zit ook in wijn, toch?
  6. Suzanne:
    Ja precies! Daar kan je geel oud mee worden 😃