Op naar Yosemite

3 augustus 2019 - Merced, California, Verenigde Staten

Het is raar om te beschrijven dat we in een paar uur tijd in een compleet andere vakantie zijn beland. We zijn nu in Yosemite het is hier 20 graden warmer. We zijn van 20 gr naar 40gr gegaan. Het landschap is ruig we zitten midden in de natuur in een nationaal park. De voertaal is opvallend Spaans en beren liggen op de loer...

Het begon allemaal vanochtend in een bewolkt en regenachtig San Francisco. We namen de uber naar de car rental op het vliegveld en daar begint dan ook onze roadtrip. We hebben een Ford Explorer, een stoere auto, met zelfs stoel airco 😃 en aparte instelling voor door de woestijn rijden. De auto is hoog, hoger dan Anne lang is.

Buiten de stad reden we over een lange brug de baai over en daarna veranderde het landschap snel, door en droog en vooral verlaten.

Het reed lekker door we kwamen langs vele fruitbomen en wijnvelden. Een landschap wat in niets op de stad leek. Bergen doemden op, natuur om ons heen.

Mariposa is het laatste plaatsje voor Yosemite, echt zo’n western plaatsje met een Pioniers Market, cowboyhoeden, een laatste stop voor the middle of nowhere.

wr kochten er een coolbox en eten en drinken en cowboyhoeden 🤠.

Ook mijn nieuwe favoriete biertje de Sierra Nevada Hazy Little Thing.

We zijn nu in The Cedar House Lodge, direct in het zwembad gedoken. Heerlijk buiten bad tussen de bergen en bomen. Er is hier geen verlichting buiten maar van die bolletjes aan een licht koort.

We hebben beperkte WiFi dit is echt een uithoek. Dankbaar dat ik toch iets kan plaatsen.

Morgenochtend gaan we vroeg de Yosemite Valley in vanwege de warmte gaan we vroeg wandelen. Gelukkig hebben we die hoeden.

Nu heerlijk buiten in de schaduw op ons terras.

Wat een gaaf avontuur is dit, kan zijn dat we even geen bereik hebben maar de verhalen blijven komen.

Lief en gezellig dat jullie zo meeleven.

FE0595B0-8B1D-40F7-8CFD-4E93B379CC43563B2D75-E6EA-48EC-881E-C900FCAF6803B832075E-4A13-4C27-9A40-AB4DEF10A63E27055C72-295B-4095-A32F-4E042B987AF2462C376F-1E48-4859-9F00-1B05263AA4FB

1. Daniëlle:
    3 augustus 2019
    Dat is ook toevallig: Lin en ik gaan dinsdag rondtripje maken in Zuid Engeland. Daar zit ook een Cedar House bij.
    Doe een beetje rustig aan in die hitte. En doe de groetjes aan Yogi. ;-)
  2. Suzanne:
    4 augustus 2019
    Wat leuk!!! Heel veel plezier...ik heb mijn 🐻belletje meegenomen en mijn cowboyhoed 🤠✌🏻
  3. Elly:
    3 augustus 2019
    Wat een enorm afwisselende reis!!! Super om jullie te volgen
  4. Suzanne:
    4 augustus 2019