De beste pastel de nata

1 augustus 2023 - Porto, Portugal

We liepen naar de Mercado do Bolhao, een openlucht markt met verse vis, heel veel fruit en lekkere dingen. Het ziet er prachtig uit. We kochten de fruitsalades.

459B4F31-9987-4EB0-83AA-560D1A399CD3406713AB-0025-42D6-A836-D5CF70894D8B

bc0599c2-85e4-45d0-b31a-760a5b5abc10fdfffbaf-0205-4a45-8423-be25f313109d3c923eb9-328a-4837-b81c-85aadbaf1a93

We zijn gaan ontbijten bij Garden,

een hippe plek met wederom lekkere Acai Bowls en ander lekkers. Er zijn hier in Portugal zoveel fijne brunch plekjes.

Tezza-1530

Onderweg naar een aantal leuke plekken om te fotograferen kwamen we langs een winkel waar onze telefoons even verwend werden. La casa de las Carcasas. Nieuw glasplaatje, hoesje en telefoon koord. Mark en Liek kwamen toevallig langs de shop en ook Loek zijn telefoon kreeg even die Spa treatment 😃.

We moesten door, de jongens gingen hun eigen weg.

We liepen naar de Capela das Almasde Santa Catarina ( of ook wel de Chapelle of Souls). De kapel die bekend is vanwege de blauw witte tegels aan de buitenkant met taferelen van het leven van heiligen.

IMG_6982

Tezza-6382

Volgende stop is de beste beoordeelde pastel de nata proeven bij Castro - Atelier de Pastéis de Nata. De ambiance alleen al versterkte de smaak en beleving. Qua structuur verschilde de pastel de nata niet veel van degene die we vanochtend hebben geproefd echter de room was lekkerder iets subtiels in de smaak en iets dikker. Wederom weer iets verwarmd wat het heerlijk maakt.

IMG_6983

Tezza-2149

Tezza-2097

Op weg naar de Largo da Pena Ventosa, namen we de funiculaire de heuvel op. Gaf ons prachtig zicht op de bril (Ponte de luiz 1) de rivier en de gekleurde huizen aan de kade.

IMG_6984

Largo da Pena Ventosa is een bekende gekleurde straat. Loopt stijl naar beneden en dat maakt hem zo leuk, de kleuren van de huizen, de was die buiten hangt. Erg leuk om te zien, wij waren zeker niet de enigen. Hele groepen mensen passeerden ons.

Tezza-3903Tezza-7210

We lunchen nu bij Eleven lab. Het zonnetje is voorzichtig doorgebroken en wij komen weer even bij. Met lekkere goedgevulde salades en limonade. Ik vind dat zo lekker, echte limonade van geperste citroen 🍋.

Tezza-1672

We herenigen straks weer met de jongens,  die vanochtend eigen hotspots hebben bezocht.

1. Rob van Doorn:
    1 augustus 2023
    Fijn dat de telefoons ook een vakantiebeurt hebben gekregen.Ik herken veel mooie dingen die wij vroeger ook hebben gezien.Het is allemaal de moeite waard.Fijne dag nog.🤩👏🏻👌🏽
  2. FRANK KALKHOVEN:
    1 augustus 2023
    weer een dag met een Goud randje hoor , lekker struinen op de markt lekkere dingen allemaal, en lekker eten zeg allemaal, lekker Pasta gegeten, en recept gevraagd :) mooi stads foto's weer, jullie genieten echt met elkaar, en lekker dat jullie moeder en vader dagen ( middagen ) inlassen heb weer genoten van jouw verhalen en zeker de foto's wil er ook naar toe nu :)
  3. Anneke:
    Heel leuk daar