Zwemmen in de atlantische oceaan

8 augustus 2023 - São João das Lampas, Portugal

Olá,

CA7A4E77-C2E7-414A-83AC-99F6F694C4ED

Ik schrijf dit vanaf het heerlijke strand van Cascais. Loek en ik hebben net gezwommen in de zee.

Cascais is een heel leuk plaatsje, met gekleurde huisjes, palmbomen en veel boten, prachtige boten en een lange kust lijn. Aan de kust liggen allerlei strandjes. De zee is koud maar heerlijk.

Mark heeft hier 30 jaar geleden gekampeerd toen hij op interrail was. Mark kon zich weinig herinneren van Cascais zat mogelijk voornamelijk op de camping 😃.

Mark en An lopen de boardwalk af, dat is de lange boulevard langs al die strandjes.

Het is een fijne dag. We zijn vroeg vertrokken uit het huis. We hebben nog geen warm water en het zwembad is nog steeds vies maar we hebben prima geslapen. An en ik liepen in de ochtend naar São João das Lampas, klein dorpje dichtbij het huis. We hebben daar een koffie gedronken bij een kleine pastelaria, een mooi kerkje gezien en er was ook een kleine supermarkt.

5C45CFE3-1D45-4277-B31D-D0FDD72C7784IMG_7611

An wilde heel graag naar Cascais dus eenmaal in het huis, hebben we de jongens uit bed getrommeld en we zijn vertrokken.

Aanvankelijk was het door laag hangende bewolking wat fris maar nu schijnt de zon volop.

Bijzonder is het park waar heel veel soorten bomen staan , een soort botanische tuin. Parque Marecal carmose

2EDB18DB-2CD9-4BC4-A1C0-71B9EFD137ED

Met een grote vijver waar ook schildpadden zwemmen.

We hebben heerlijk geluncht op een bijzonder plek, lekker gestruind.

88FD767B-4B89-4B15-9495-D2980FDA5984c2f4807e-b739-44b5-9a10-367ca865a100e7dd0d0d-a9cd-48e2-aa66-d935e7bfcc34C43FC8A1-88B8-4181-B025-14B7884F946874F15B87-F7E5-496F-90E5-764397237196

We drinken nog een keer Pina colades uit een ananas op het strand en genieten van de zee.

693a73e8-0830-484a-a841-14d8b7da099d

3b1bb261-177d-488b-8ab7-a6fa4bcb3b7d

Wat een heerlijke vakantiedag!

1. Martine:
    8 augustus 2023
    Cascais! Zo vaak op vakantie geweest met mijn vader, wij moesten door een tunnel om van het hotel naar het strand te gaan. Hele leuke plek en nu loop jij er rond!
  2. Suzanne:
    8 augustus 2023
    Oooo weet je de naam van het hotel nog? Want wij moesten ook door een tunnel vanaf het strand naar de parkeergarage. Zou toch grappig zijn als wij het op datzelfde strandje lagen 😃
  3. FRANK KALKHOVEN:
    8 augustus 2023
    hallo allemaal, zo te lezen hebben jullie, een super dag achter de rug, jullie hebben weer jullie ochtend wandeling gemaakt met leuke bezienswaardigheden zoals kerkje leuke super markt en lekker koffie gedronken met iets lekkers, en toen naar Cascais, ja dat schijnt zeker een leuke badplaats te zijn, heb namelijk veel Kaapverdische collega's en die hebben het er vaak over, aangezien ze een hoop familie daar hebben wonen :), en lekker zo struinen door dat stadje, en leuk zo'n mooie stadstuin zal ik maar zeggen, maar het lekkerste is toch een leuke dag door te brengen op het strand met z'n alle, lekker zonnen luieren en lekkere drankjes drinken hahaha, en vanavond moe maar voldaan terug na neem ik aan een heerlijk diner ergens, maar die lunch ziet er ook verrukkelijk uit hoor, jammer dat bij het huisje het zwembad nog vies is en geen warm water, nou dan maar koud douchen hahaha, het is toch lekker warm daar, nou ik zou zeggen nog een heerlijke avond, en morgen nog een dag en dan overmorgen terug of hebben jullie een aantal dagen tegoed daar :) , nou dikke knuffel xx, weer vanuit een zeiknat Capelle helaas
  4. Anneke:
    8 augustus 2023
    Was weer een heel leuke dag hè?
  5. Merel:
    8 augustus 2023
    Wat lekker, zo! Hier was t snikheet vandaag en wij zijn ook naar t strand geweest dus we hebben in de zelfde zee gezwommen hihi. Hopelijk hebben jullie nu wel warm water...wij hadden vandaag geen!!! water helaas, dus onze gasten ook niet :( . Soms gebeuren dat soort dingen op t spaanse en ook op t portugese platteland he, dat heet "rural" maar ja, vies moet t natuurlijk niet zijn, nergens voor nodig!
    We hebben nu de waterput maar aangesloten, dus nu weer water, yessss.
    Hopelijk kunnen ze bij jullie alles snel oplossen en zorgen dat alles gewoon netjes is, en dan kunnen jullie nog extra genieten van dat zwembad natuurlijk :D
    Hopelijk hebben jullie vanavond weer heerlijk gedineerd en gaan jullie morgen weer een nieuw avontuur tegemoet. Ik kijk nu al weer uit naar t verslag!
  6. Suzanne:
    8 augustus 2023
    Jaaaa we zwommen in dezelfde zee wat heerlijk! Vervelend voor jullie en de gasten van het warme water. Wij maken er hier het beste van en we hebben het fijn, dus het is goed. Van de 7 Airbnb’s kon er natuurlijk een tegenvaller bijzitten en dat is ook geen ramp. Cascais was heerlijk vandaag. Morgen gaan we naar Sintra dat is 15 minuten rijden vanaf hier. Dus qua locatie zitten we prima.
  7. Merel:
    8 augustus 2023
    Tja, het kan gebeuren, maar t is toch n beetje vervelend. Maar met jullie instelling genieten jullie gelukkig wel gewoon lekker door, veel plezier morgen!