Welcome to las vegas

6 augustus 2019 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We zijn in Las Vegas, de enorme stad die opdoemt midden in de woestijn. Een stad volop entertainment en ik schrijf dit vanuit een wasserette op een parkeerplaats, waar ik samen met Loek en een stel Fransen eindelijk drie wassen kan draaien. Maar hoe we hier zijn gekomen is een verhaal op zich.

Vanochtend ontbeten buiten bij het Sequoia motel. Daarna hop de auto in en al vrij snel een eerste stop gemaakt bij een heel fijn koffietentje in Three Rivers. Met onze coffee to Go aan de rit begonnen die zonder stops al 6 uur zou duren.

Van de fruitbomen in Californië naar woestijn in Nevada. Het was een prachtige rit langs groen en dan weer door landschap en dan urenlang door de woestijn (wel gewoon op een snelweg dat alleen al is bizar zo’n 4 balans weg dwars door de woestijn) de temperatuur liep hoog op 119 gr Fahrenheit dat is 48 graden. Dan probeer je niet te stoppen onderweg en als je stopt heel kort en dan hop de auto weer in, geen schaduw niks 😅.

Ik heb enorm genoten van de rit want het is werkelijk prachtig. Ik ben gek op vegetatie en hier werd ik getrakteerd op prachtige bomen. Een soort kronkelachtige bomen die maf genoeg zowel iets erg hebben van een cactus als van een palmboom. En steppe.

Het is de MOJAVE woestijn.

En dan doemt Las Vegas op na het grote niets een heleboel hoge gebouwen, goud, enorme reclame borden, fly-overs, vliegtuigen, kortom waanzin.

We logeren in het Treasure Island Hotel. Enorm hotel met enorme parkeergarage. Eenmaal geparkeerd denk je oké we zijn er...maar dan begint het avontuur pas echt. Je neemt de lift en dan kom je als het ware in een enorm winkelcentrum terecht waar je dwars door moet met je koffers, langs restaurants, winkels, door het casino om uiteindelijk bij een lobby uit te komen. Serieus dit is al een ervaring op zich.

Loek keek zijn ogen uit en zei oké ik kom echt terug als ik 18 ben (helaas Loek je zal 21 moeten zijn )

Om de rij te vermijden nam ik de zelf check in. Kreeg de kamersleutel voor de 11 etage. Weer door dat casino naar de liften, naar de 11e de hele gang door en daar was de kamer...met 1 bed. Ik had gekozen voor een kingsize  bij de check in...had moeten kiezen voor queen. Sla het op wie weet hebben jullie er morgens wat aan 😃. Receptie gebeld, netjes omgeboekt , nieuwe sleutels werden naar de 11e gebracht. Nieuwe kamer is op de 26 e. Eerst weer helemaal maar beneden, dan een andere lift en naar boven en daar is dan de kamer 👌🏻.

Top.

Toen het volgende punt, de was. Immers we zijn al even onderweg. In het hotel doen ze dat voor je per item dus 2 sokken kosten 2,50 🤣. Gelukkig was ik voorbereid ik had een laundromet gevonden met de naam Cool J’s.

Dus ik met Loek en de was naar beneden op zoek naar de uber pick up plaats. Was even zoeken. Uber besteld die kwam maar niet waar wij stonden 🙈 verkeerde plek dus wij sjeezen naar de goede plek. Aardige chauffeur ronduit gekletst en toen kwamen we uit bij een hotel. Circus Circus, je snapt het al het was een even groot circus als ons hotel en niemand kon ons echt vertellen waar we moesten zijn. Het zwembad was de richting op. Uiteindelijk dus weet dwars door een casino langs restaurants kwamen we uit bij een waterpretpark. Daar was het niet dus we moesten weer helemaal terug om de lift te nemen naar een garage die uitkomt bij een RV parkeerplaats en daar is een kleine ruimte met wasmachines 😅.

Gelukkig konden de Fransen die er al zagen ons uitleggen hoe het werkte. Konden we geld wisselen in een automaat en heerlijk nu een ruim uurtje bijkomen in de airo bij de was voordat wij straks weer het hele circus terug nemen.

Het leven is altijd goed in een wasserette ✌🏻

BB1E66D4-BE6B-464A-BA10-3F94250628B4C3FDBB7C-A92E-4F9B-9946-281BA91B1F97ABF606A3-6050-458A-B25C-66DFB43F50D7630D35E5-B1DD-4C18-9641-6B481C8DFF446A762C3F-1FE1-4DCF-A9F3-071E02E10A4909E2F2C8-897F-4928-9BC1-73BFD736DF7A76B7BBB2-4050-489A-B9B4-501B8E8EBBFE

1. Aynur:
    6 augustus 2019
    Ohh hilarische zoektocht! Ik zie het al helemaal voor me! Fijn dat jullie uiteindelijk de wasserette hebben gevonden 👍
  2. Zespri:
    6 augustus 2019
    😂😂😂 ik vraag me altijd af of mannen ooit 1 gedachte hebben in de trant van “ojee, de was moet dringend gedaan”
  3. Gerdien:
    6 augustus 2019
    Geweldig, wat maken jullie veel mee! Aan het genieten van jullie verhalen 😘