Vroeg uit de veren in Lissabon

25 juli 2023 - Lissabon, Portugal

F18916D0-D921-4A00-BC54-8F0A2D062816

Goedemorgen, na een wat turbulente nacht. Onrustig geslapen, veel wakker was het heerlijk om op te staan in het appartement.

En natuurlijk gingen An en ik samen al vroeg op pad. We liepen vanuit ons appartement naar Bica Finicular, het beroemde gele trammetje aan de navelband wat steil omhoog en naar beneden gaat. Wat een enig trammetje. We starten bovenaan dus we hadden de tijd om foto’s te maken. Het was zo vroeg er was niemand en onze trambestuurder stond heerlijk te kletsen. Wij mochten dan ook als eerste en enige mee naar beneden wat zo leuk was omdat we het heel goed konden zien, de zijstraatjes, de hoogte. Het is een retourbiljet dus we kunnen straks weer omhoog.

Voor nu zijn we beneden. Lissabon lijkt echt op San Francisco, de hoogte verschillen, steile klim, de trammetjes en zelfs de brug. Ook heeft het die vibe met hippe fijne tentjes en leuke sfeer.

We liepen vanaf het trammetje naar de Copenhagen coffee lab, op Antigua Casa Pessoa. Prachtig pand met tegeltjes op een fijn plein waar we even neerstreken met een flat white, raspberry Lemonade en een Kardemom Bun. Zo lekker 😋.

De stad is aan het ontwaken langzaam aan zie je meer mensen en gaat er meer open.

Naast de trammetjes, de kabelbaan, de tuktuks zijn hier ook liften die je van de straten beneden naar de straten boven brengen. Elevadores. Ze zien er prachtig uit aan de buitenkant.

We zitten nu aan het ontbijt bij Dear Breakfast, het is pas 9:00 uur en alweer zoveel beleefd 😃

B48466F3-2D71-4A38-8AAD-00D9E0472F17Tezza-6300

Tezza-5598Tezza-7072Tezza-0672Tezza-9474Tezza-3623Tezza-9232

1. Rob van Doorn:
    25 juli 2023
    Wat leuk dat trammetje en fijn dat jullie al zo veel hebben gezien.
    Veel plezier😻❤️
  2. Tino:
    25 juli 2023
    Dank voor het delen van jullie ervaringen
  3. Gerdien:
    Prachtig!! 😍
  4. Frank kalkhoven:
    25 juli 2023
    Wat leuk dat juliie alweer zoveel gedaan en gezien hebben in deze vroege ochtend😉, en super leuk dat trammetje zo door de stad met alle hoogte verschillen, wat zijn jullie toch ern stelletje vroege vogels 🕊😉😅, en wat een lekkere dingen hebben ze daar, misschien iets voor Sept, heb nog 2 weken vakantie 😉, nou fijne dag nog, maar eerst de mannen wakker maken zeker haha
  5. Merel:
    25 juli 2023
    Lekker vroeg! Hopelijk lekker weer, hier valt t gister en vandaag een beetje tegen helaas, hopelijk bij jullie beter.
  6. Elly:
    25 juli 2023
    Wat een mooie stad!! Staat nog op mijn verlanglijstje