Diner aan de Rio Duoro

1 augustus 2023 - Porto, Portugal

We hebben met de jongens afgesproken in Jardins do Palácio de Cristal een prachtig groot park gelegen aan de rio duoro met prachtig zicht op een van de bruggen en de stad. Het park is heel groen met palmbomen er scharrelden pauwen 🦚 rond. Heerlijke plek.We hebben rondgelopen, ijsje gegeten en genoten van de omgeving.

IMG_7029144AF897-4466-4AEB-93CB-9A04C0B3CC4D6C9FAB2E-A89F-4E80-96BA-5E2B0E8DAF0B

We liepen terug naar het centrum naar Base een terras op een heuvel in het gras, waar je drankjes besteld en dan onder olijfbomen op kussens van kan genieten met fijne muziek op de achtergrond. Het was heerlijk, zo in de zon 🌞 ultiem vakantiegevoel. Dat is echt leuk aan Porto. Er zijn veel plekken waar je heerlijk in het gras kan genieten of een terras op een unieke bijzondere plek. Je kijkt je ogen uit.

IMG_7037Tezza-6421B68B3250-C374-470D-9193-1EEB252203D8

We zijn even teruggegaan naar het appartement waarna we weer op pad gingen voor het diner. We wilden graag aan de Rio Duoro eten met uitzicht op de stad. An had een leuk restaurant gevonden. We konden niet meer reserveren dus we waagden het erop. We liepen vanaf het appartement naar de rivier, heel veel trappen af. Zo leuk is het om door die straatjes te lopen, over de keien alsof je honderd jaar of meer terug gaat in de tijd. De stad leeft echt, de kleuren, overal muziek, de mensen. In de kleinste hoeken barretjes en restaurants. Het is hier zo bijzonder.

Tezza-3539Tezza-0230Tezza-1557Tezza-0615

We konden terecht bij het restaurant, we kregen echt zo’n mooie tafel van waaruit we een prachtig zicht hadddn op de rivier en de Port huizen aan de overkant. We hebben zo heerlijk gegeten. Ans nam de octopus 🐙 en ik had zwarte spaghetti met schelpen 🐚 en garnalen 🦐. Mark nam de bacalhau en Loek de kip.
Wat een fijne sfeer en heerlijk gegeten.

Tezza-2903Tezza-4167Tezza-4611

Morgen reizen we door, we hebben nog 3 Airbnb’s in het vooruitzicht.

Nu heerlijk in het appartement en morgen vroeg met An nog Porto in om te ontbijten en te struinen.

1. Frank kalkhoven:
    1 augustus 2023
    Wat een lekkere afsluiting van de dag met een mooi leuk restaurant, met lekker eten, en best bijzondere gerechten zo te lezen, en wat een prachtig stekkie om zo met je gezinnetje te dineren, en straks nog een afzakkertje en dan lekker slapen, want jullie zijn vroege vogels haha,en dan op naar de volgende bestemming, dat zal ook weer leuk worden neem ik aan, maar oke ik mag gelukkig mee reizen met jouw 😉🙋‍♂️👍
  2. Merel:
    2 augustus 2023
    Prachtig weer, en mooi weertje ook! Hopelijk daag niet zo veel regen als bij ons hier vandaag...
    Op naar jullie volgende stek!
  3. Suzanne:
    2 augustus 2023
    We hadden even regen maar het zonnetje schijnt weer.