Welkom in het houten huis

2 augustus 2023 - Vilela, Portugal

Tezza-5726

Bem-vindo ! we zijn Inmiddels in het houten huis van Joana, boven op een heuvel met prachtig uitzicht met een heel groot stuk land. We zitten het meest noordelijk in het district van Viano do Castello in de buurt van het nationale park Peneda-Geres wat tegen de Spaanse grens aan ligt.

Vanochtend hebben An en ik nog genoten van Porto, we waren vroeg uit de veren en hebben heerlijk door de stad gestruind, ook weer langs de rivier, de brug, door het centrum en het wijkje Ribeira en hadden een lekker ontbijt wat er zo mooi uitzag. De dame naast ons aan een tafeltje was zo onder de indruk van de foto’s van An dat ze ze ook graag wilde hebben.

Tezza-8901

We hebben ook op de valreep nog een derde bekende pastaleria getest op de pastel de nata. Deze zou echt de beste moeten zijn Fabica de nata. Gezegd moet worden, jazeker heel lekker maar qua ambiance vinden we Castro de beste.

7a5127cf-c024-4a03-88a1-f48ae173f93066545fdf-57b7-49e2-a796-90ee357a5fb46ba8af84-f8f8-41e3-8ade-756ce0043170

We vetrokken rond 11:00 uur en hadden onze eerste stop om te lunchen Braga. Het miezerde, wat het verkennen van de Braga (4 e stad van Portugal) minder aantrekkelijk maakte. We hebben wel heerlijk gelucht, in een bijzonder leuk vegetarisch restaurant met een fijn buffet en een leuke sfeer.

Na de boodschappen in onze favoriete supermarkt Pingo Doce, reden we naar het houten huis van Joana. Het ligt prachtig verscholen. Ik heb haar ook even gebeld waar het precies was en daar zag ik het de poort stond open en het huis staat helemaal vrij.

Joana is super aardig en behulpzaam, ze kon er niet zijn op het tijdstip dat we arriveerden maar alles is super goed op orde, keurig en schoon.

Het lijkt een oud familiehuis te zijn. Traditioneel ingericht met veel foto’s èn zebra’s.

De ligging is werkelijk prachtig het huis zelf is wat muf, het leuke aan ons avontuur zijn de verschillende plekken en deze is bijzonder authentiek.

Tezza-6618Tezza-5875Tezza-8718Tezza-6630Tezza-1234Tezza-9664Tezza-0554

1. FRANK KALKHOVEN:
    2 augustus 2023
    Hallo lieve vriendin en familie haha, jullie hebben weer een super leuk stekkie gevonden op de site van Airbnb, en dat muffe is zo weg hoor lekker beetje parfum spuiten hahaha, maar je moet maar zo denken, we zijn toch heel de dag de hort op, en dat ontbijt ziet er inderdaad heerlijk uit lekkere vruchten of zoiets ?? maar ik zou jullie niet na doen hoor eerlijk gezegd, om de paar dagen je koffers weer uit en inpakken, en weer door reizen naar de volgende bestemming, maar wel een beetje jaloers dat ik dat niet zou kunnen, want de ziet en maak alle facetten van een land mee, wamt op elk plekje zijn eigen charme moet je maar denken, en al die boodschappen halen ik zou er niet uit komen hoor allemaal hahaha, ik zou van alles in mijn karretje gooien, want vind alles lekker en zou alles willen uitproberen, maar jij ben daar een kei in, zeker met de kids, die zoeken en Google ook super naar leuke tentjes e.d., nou geniet van jullie stekkie maar weer en neem alles in jullie op, en dan over 2/3 nachtjes op naar de volgende Airbnb, nou dikke knuffel en ga zo door met schrijven :) en geniet van elkaar, dat is het belangrijkste toch :)
  2. Suzanne:
    2 augustus 2023
    Helemaal mee eens en het is een heerlijk avontuur. Fijn aan deze plek is het buiten kunnen zijn. De ruimte, de hangmat, het uitzicht en natuurlijk het weer. We gaan zo buiten eten. Fijn is dat dit ook weer echt even rust geeft na een paar drukke dagen in de stad.
  3. FRANK KALKHOVEN:
    2 augustus 2023
    dat is het echte vakantie gevoel met het gehele gezin toch, lekker ont stressen, en jullie hebben beiden een drukke baan en de kids moeten straks weer helemaal klaar zijn om hun studie weer aan te gaan, en lekker ontspannen buiten eten, met een lekker drankje, en doen waar je zin in heb, beter als hier hoor, het lijk hier wel herfst, het kom weer met bakken uit de hemel, en al echt koud brbrbr, niets aan dus geniet er dubbel van :)
  4. Suzanne:
    2 augustus 2023
    Doen we! Ik hoop echt dat het snel beter weer wordt voor jullie!!