Pizza’s bakken in de houtoven

30 juli 2023 - Fornos de Algodres, Portugal

Olá!

Wij hadden een heerlijke dag in de Airbnb van Hugo. Het is vandaag prachtig weer, 30 graden met een fijn windje.

Tezza-1104Tezza-4787

Vanochtend zijn An en ik gestart met een wandeling. Je loopt vanaf het terrein over een zandweg langs velden waar schapen grazen en mensen hun land bewerken door een klein dorpje heen.

Iedereen groet, Bom Dia! Het ziet er wederom zo prachtig uit, de bomen groen en vol bloemen. We kwamen een herder tegen met zijn schapen kudde en liepen de berg verder op voor de zonsopgang.

IMG_6818

098459AA-0423-4876-B4B8-3198EDC51BBF

Eenmaal weer bij het huis hingen de broodjes aan de deur.

Tezza-2429Tezza-8513

IMG_6800

An en Mark gingen wandelen in Manteigas, een gebied wat vorig jaar verwoest door de bos branden en het ligt in het nationale park Sella da Estrela.

IMG_6822

Loek en ik bleven bij het huis en genoten van de zon, het zwembad en zijn gaan tafeltennissen en vooral heel veel gezwommen.

IMG_6819IMG_6820

IMG_6787

In de middag zijn An en ik boodschappen gaan doen bij onze favoriete supermarkt Pinco Doce.

We hebben verse pizza’s gekocht om te bakken in de houtoven naast ons huis.

Hugo kwam helpen met het hout 🪵 hij vertelde dat de mensen hier in het dorp het hem geleerd hebben om de tijd te nemen om gerechten zo te bereiden. Het braden van vlees kan zo uren duren maar het geeft echt meer smaak.

d2b6552c-9cc6-406a-aad1-fc9d3b7ec507D56B3977-AC59-4389-BCEC-97DAAE3D21F683ff5887-bbf2-4ff2-a1ca-a983b6dd9cf2c075f320-1fe0-43ae-b224-a75636ea7f639ac61369-1cef-4c54-99df-6968e34a2dd48b738428-c03e-4eaf-8e8c-a1305c4a8ffc

Wat is het leuk, eerst rustig het vuur aanmaken, dan wachten tot het hout  verkoold is, pizza’s bakken, een voor een. Heerlijk die vertraging en wat lekker van smaak. Heerlijk gegeten op ons terras.

Wat is het fijn hier bij Hugo. Morgenochtend nog even genieten van deze fijne plek en dan reizen we door naar Porto!

1. FRANK KALKHOVEN:
    30 juli 2023
    wat een heerlijke dag weer is dat weer geweest voor jullie, lange wandelingen maken, over een beetje rond kijken in die dorpjes, lieve mensen en af de tijd daar stil heeft gestaan lijk het wel uit jouw verhalen te lezen, alles gaat daar zo gemoedelijk, moeten wij maar eens een voorbeeld aan nemen, en wat leuk je eigen Pizza maken en bakken met de eigenaar die jullie kwam helpen met fikkie stoken hahaha, maar ziet er super lekker en mooi uit, en zo leuk al die broodjes aan de deur, en in de middag lekker moeder zoon middagje, en vader en dochter de wandel middag, zo is iedereen weer lekker bezig :) , nou geniet nog even van deze omgeving, en morgen weer met volle teugen naar jullie nieuwe bestemming ?? ben weer net zo benieuwd als al die keren daar voor, maar geniet er van hoor.
    nou dikke knuffel weer vanuit een zeiknat capelle helaas, het word blubber weer de gehele week helaas
  2. Rob van Doorn:
    30 juli 2023
    Fijn die pizzaoven en de tijd nemen voor het bereiden van gerechten.Ook hier weer een prachtige omgeving.Jullie hebben goede keuzes gemaakt.