De Airbnb van Rita & Miquel

26 juli 2023 - São Vicente de Lafões, Portugal

IMG_6507

We zijn er! De Airbnb van Rita & Miquel ligt landinwaarts midden in de natuur. Het is een heel groot huis, met ook veel buiten ruimte.

Het is een stenen huis in wat zij zelf noemen een salamander vorm. Rondom het huis staan, olijfbomen, appel en peren bomen en een citroen boom.

We hebben drie grote slaapkamers, een fijne open keuken en heel veel zitjes, binnen en buiten.

Compleet anders dan het appartement van Thomas zo midden in het centrum. Dit is rust en veel ruimte voor wandelingen en het ligt aan een strandje bij de rivier. Gaan we zo op uit om te ontdekken. Het is prachtig weer vandaag boven de 30 graden en hier waait ook een lekker windje.

Rita verwacht op dit moment een baby dus de communicatie verloopt heel goed met Miquel maar op afstand. Ze wilden ons zo graag verwelkomen maar goed ze zijn in het ziekenhuis voor de bevalling. Het is aandoenlijk hoe zij ons steeds berichten en ons thuis willen laten voelen. We hebben heerlijke koekjes gekregen en alles in huis is er.

Op weg hier naartoe maakten we een tussenstop in de studentenstad Coimbra. Loek liep daar direct tegen een vintage shop aan met Elvis artikelen, dinky toys, lp’s en camera’s.

We zijn gaan lunchen bij O Croissant op een terras aan het plein. Mooie stad is Coimbra. De universiteit is prachtig, erg leuke sfeer.

9a8ded35-4372-4d2f-813b-b5f81f082644c9a2449e-5bab-405d-8b68-c6254dd150c5e976e769-cee8-49a6-b730-fe886120541b

0B8C41B9-8C73-4763-BDD1-75EDCBD4C313

We gaan nu dus even heerlijk genieten van dit hele andere stuk van Portugal.

1. FRANK KALKHOVEN:
    26 juli 2023
    wat een mooi contrast, zo van de binnen stad, naar het platteland, met een prachtig huis met veel ruimte, zowel binnen als buiten, en ook nog een soort van privé strandje in de buurt, weer lekkere dingen staan er op tafel, jullie weten het wel te vinden zeg, zou mij God niet weten hoe ik dat allemaal moet bestellen haha, maar na zo'n lange auto rit, nu lekker buiten met een wijntje relaxen en van het landschap genieten, en morgen weer lekker op pad met z'n alle, of jij ben weer zo'n vroege vogel, dat jij al een lange wandeling heb gemaakt, eer de mannen uit hun slaap komen hahaha, nou heel veel plezier, en wie weet word je wel Peettante van de kleine wereldwonder ? haha
  2. Rob van Doorn:
    26 juli 2023
    Het er allemaal weer perfect uit.Wij waren voorheen in Nesperal bij het stuwmeer.
    Geniet ervan.🤩
  3. Monique:
    27 juli 2023
    Niet normaal mooi weer dit😍