Rota da Gaia

27 juli 2023 - São Vicente de Lafões, Portugal

Na een heerlijke eerste nacht in het huis van Rita & Miquel kwam ik er achter dat ze ons niet voor niets wilden  verwelkomen en van alles hadden willen uitleggen. Zo werkt het licht geavanceerd op censoren en liep ik met mijn telefoon als zaklamp 🔦 rond. Gelukkig wijst veel vanzelf en zijn ze super behulpzaam ondanks het feit dat Rita aan het bevallen is. De baby laat blijkbaar even op zich wachten maar nu lijkt het dan toch zover.

An en ik gingen vanochtend vroeg op pad en liepen een mooie route door het dorpje. De huizen zijn oud van mooi steen en het ziet er authentiek uit, overal fruitbomen. Peren, appel, vijg, citroen en sinaasappel. Mooie bloemen. Alsof je terug gaat in de tijd maar het is niet vervallen. Je komt schapen 🐑 tegen op de weg, loopt zomaar opeens langs een prachtig kerkje of een klein cafeetje waar je een koffie ☕️ loopt voor 80 cent.

Met zijn 4-en gingen we op pad om een rondwandeling te doen in de buurt van zo’n 7 km. Het was een wandeling op gemiddeld niveau 😃. Tenminste dat stond bij de beschrijving. Het was niet gemiddeld.
We hingen aan touwen, baande ons een weg door het bos. We zagen mooie rivieren maar vooral was het klimmen en klauteren. An als echte steenbok stapte dapper voorop. Loek en ik namen het laatste stuk de weg. Wat ook een uitdaging was. Avontuur was het zeker weer.

7f3b433a-ea9f-41fe-b380-07d661de2964d41539b5-ac0b-4c45-8b6e-69a1e4799e0bfda7535f-32c6-4085-8a24-e95038587437ce70f887-1034-45e5-aac9-aa293915119135a910fd-7ffc-42ae-95f2-6af6c815006d10c2bfff-ee72-4c0d-9c6d-2264a56fbd38815851B1-2AD4-42D6-8C6B-EB68C3633A8A

Nu lekker echt ff niks in het huis met een boek, lekkers en genieten van de zon 🌞

1. FRANK KALKHOVEN:
    27 juli 2023
    Hallo Luitjes ( lieverd ) haha, weer een super leuk verhaal van jullie dag besteding, na dat jullie een heerlijke nacht rust hebben gehad, ik dacht het al lekker vroeg uit de veren met An :) en nu maar hopen dat de baby nog kom al jullie er zijn, Hollandse Peetouders haha, wel leuk zo'n wandeling door die kleine dorpjes, waar het leven nog heel sereen is en alles gemoedelijk verloopt, met mooie bloemen planten en bomen, en hele vriendelijke mensen neem ik aan ?, en toen de mannen weer waren ontwaakt, een survival tocht door de bossen en beken hahaha, nou dan hebben jullie nu jullie rust verdiend hoor, lekker onder uit met wat hapjes en drankjes, en heerlijk genieten van het huis in die mooie omgeving, nou tot morgen maar weer, groetjes uit een zeiknat Capelle aan den IJssel
  2. Merel:
    27 juli 2023
    Wat een avontuur! goed voor de beentjes ;)
  3. Thomas:
    27 juli 2023
    Klinkt super avontuurlijk! Groetjes aan Rita, haha, maar jullie gaan al weer door naar de volgende BnB denk ik ;). Leuk geschreven allemaal! Veel plezier nog!! Doeiii