Struisvogels langs de rio vez

3 augustus 2023 - Vilela, Portugal

Bom dia!

We hebben heerlijk geslapen en werden een stuk later wakker in het houten huis. Het ligt zo rustig en het huis is donker wat het fijn slapen maakt.

De deuren naar de veranda kunnen helemaal open wat nu dan weer heerlijk is want het is warm en zonnig en maakt het huis open en licht.

We hebben een hond 🐕, we noemen hem Ben. Leuk schuchter hondje wat vrij rond loopt op het grote terrein. Het is eigenlijk de hond van de buren begreep ik van Joana. Honden hebben het hier fijn lopen los, hebben de ruimte.

Ans en ik gingen weer op pad om het gebied te verkennen. Je loopt door het kleine dorpje Gondoriz. Blijkbaar het dit gebied zebra 🦓 want we kwamen ook langs een café en mini mercado zebra.

Je loopt heuvel op en af tussen druivenranken en andere fruitbomen. En we kwamen ook Ben 🐕 weer tegen.

Aan de Rio Vez, een rivier met stroomversnellingen loopt een prachtig pad. Het lijkt wel een tropische jungle, je loopt langs de rivier over een houtenbrug tussen de planten. Daar is dan opeens een leuk barretje met stoelen, hangmatten in het groen. Vanmiddag even terug om dat te bekijken. Of een houten schommel bank aan de rivier.

44aa3c48-0259-4daa-90e3-99d3e68b3011f694e28d-41cc-4d11-903a-54af30ba5736730C74CD-F1EE-46ED-830F-53A316C500C6IMG_7159

En er zijn dus dieren, we zagen wilde ossen 🐂 maar we waren op zoek naar de struisvogels. Die zouden hier moeten rondlopen. Wat een prachtig gezicht moet dat zijn. Ik heb het Joana gevraagd. Zij stuurt steeds fijne dingen op in de buurt die we kunnen bezoeken.

Het is echt een prachtig gebied. Nu heerlijk met koffie op de veranda. Benieuwd naar de verdere avonturen van vandaag.

IMG_7176

1. FRANK KALKHOVEN:
    3 augustus 2023
    Goedemorgen :) , zo zo jullie lekker uitgeslapen een keertje ( nou ja een klein beetje ), en weer lekker op pad met Ans, en ja die hondjes hebben het er zeker fijn, zo lekker los lopen op zo'n groot terrein daar, jullie zitten zeker in een mooi natuur gebied daar, lekker weer zonnetje en aks het te heet word lekker op de veranda of onder de bomen, nou ben benieuwd naar dat cafeetje wat je gezien heb, zo midden in dat natuur gebied !! zal wel niet zo druk worden bezocht neem ik aan, maar voor de plaatselijke bevolking misschien, maar leuk om even je neus te laten zien, nou fijne zonnige dag vandaag, en lees straks wel weer hoe het geweest is deze dag, hier nu zonnetje wolken regen, maar gelukkig niet zo koud en bijna geen wind :) nou dikke knuffel
  2. Rob van Doorn:
    3 augustus 2023
    Zo te zien en te lezen een mooie plek.Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.Ik ben erg benieuwd naar de struisvogels en ossen.
  3. Elly:
    3 augustus 2023
    Wat een uniek plekje weer!! heel veel plezier en geniet van het zonnetje!! Wij zijn weer op terugreis en rijden het slechte weer tegemoet💦
  4. Anneke:
    4 augustus 2023
    Wat ziet t er allemaal prachtig uit!
  5. Suzanne:
    4 augustus 2023
    We genieten er enorm van